En af de typer af skader der kan opstå i et UPS-anlæg er en kondensatorlækage eller værre endnu- en sprængt kondensator der ofte sker når et UPS-anlæg ikke har været serviceret korrekt og dermed ikke har fået udskiftet kondensatorer tids nok.
Forebyggende vedligeholdelse er en af de vigtigste værktøjer til, at beskytte et datacenter gennem opdagelse af potentielle fejlkilder før de initierer en system funktionsfejl. Hvad ville scenariet være for din virksomhed hvis outputtet fra din UPS- eller DC anlæg blev afbrudt i bare få sekunder? Ofte ville dette medføre højst uønskede forstyrrelser i det forretningskritiske udstyr, hvilket kan koste din virksomhed alvorligt nedetid og penge.
At undlade vedligeholdelse / forebyggende vedligeholdelse eller gennemføre forkert datacenter vedligeholdelsesprocedurer er to af de hyppigste årsager til, at udstyr svigter.
De to vigtigste udstyrsgrupper i datacenteret – nødstrømsudstyr samt køling, kræver regelmæssig vedligeholdelse for at sikre effekt, temperatur eller luftfugtighedsudsving ikke koster virksomheden tusinder, hvis ikke millioner, af kroner i nedetid / ødelagt udstyr. 90-95% af fejl i ”power udstyr” forårsages af batterier, kondensatorer og fans, der ikke er blevet ordentligt vedligeholdt.
Rettidig og korrekt udstyrsvedligehold
Der er et par vigtige spørgsmål, som driftsledere er nødt til at spørge sig selv om for, at sørge for de er på rette kurs med henblik på rettidig og korrekt vedligeholdelse af det forretningskritiske udstyr;
Hvilken vedligeholdelse skal udføres på udstyr eller hardware?
Hvornår?
Hvor ofte?
Der er forskellige indsatsområder for vedligeholdelsesarbejde på forskelligt udstyr og de fleste udstyrsproducenter har en anbefalet vedligeholdelsesplan. Vedligeholdelse bør omfatte en visuel inspektion, hvor du er på udkig efter støv, lækage eller korrosion. I sidste ende vil et korrekt vedligeholdt system sikre, at når nedetiden i den primære forsyning sker – udfører systemet den opgave den er projekteret til i henhold til producentens specifikationer.
Norwerk’s forebyggende vedligeholdelse tjener som en grundig gennemgang og undersøgelse af særligt udstyr samt forholdene på sitet. Norwerk’s mål er at minimere uplanlagte akutte besøg og maksimere infrastrukturens driftstid.
Konklusion
I nutidens forretningskritiske miljøer er kontinuiteten I it- & nødstrømsservice en høj prioritet. At få indarbejdet et forebyggende datacenter vedligeholdelse program er altafgørende i bestræbelserne på at holde det forretningskritiske udstyr i kontinuerlig drift.
Kontakt os gerne for, at høre hvordan Norwerk Service kan hjælpe jeres organisation i bestræbelserne på at fungere mere sikkert og mere effektivt.
Skriv til service@norwerk.dk med spørgsmål eller eventuelle behov for service, site gennemgang etc., eller ring direkte til vores serviceafdeling på tlf. (+45) 70 12 13 17.
Døgnservice tlf. +(45) 60 13 13 17